KÖPVILLKOR

Vår styrka God service-Bra priser

Dessa villkor gäller mellan dig som beställare (kund) och oss som säljare Oskarström MC-Tjänst.

Köpinformation

Är du under 18 år måste du ha målsmans tillstånd för att få beställa hos oss.
När du handlar via Internet gäller konsumentköp- och distansavtalslagen.
Denna lag skyddar dig som konsument när du handlar på distans. Läs mer hos Konsumentverket.
oskarstrommctjanst.se reserverar sig för förändringar i sortimentet och har rätt att ta bort varor ur sortimentet innan ett köp har gått igenom. Vi reserverar oss för eventuell slutförsäljning av varor.
Alla försök till bedrägerier polisanmäls. Vi förbehåller oss rätten att häva ett köp om bedrägeri misstänks.

Orderbekräftelse

En automatisk orderbekräftelse skickas ut när du slutfört din beställning. Där finner du uppgifter om vad du köpt med priser och fraktkostnad. Om något är fel med beställningen, kontakta oss inom 24 timmar av orderbekräftelse.

Priser

Priserna är i svenska kronor. Moms ingår på alla varor med 25%, 12% eller 6%.
Vi reserverar oss rätten för prisändringar utan någon förvarning för eventuella prisfel.
Du betalar alltid det pris som visas när din beställning utförs, om du köpt en vara till ett felaktigt pris meddelas du om detta och du får tillbaka dina pengar.

Tryckfel och produktbilder

oskarstrommctjanst.se reserverar sig för eventuella tryckfel i texter på denna webbsida. Vi ger ingen garanti att alla bilder exakt återger produkternas verkliga utseende. Vi strävar dock alltid efter att återge en så liknande bild som möjligt av produkten.

Garanti

Alla garantier på produkter lämnas av våra leverantörer och tillverkare. Självklart följer vi konsumentköplagen och reklamationer inom 6 månader från inköpsdatum behandlas enligt denna.

Betalningssätt

Faktura: Fakturan skickas separat till din e-mail. Betalningsvillkor 14 dagar från det att vi har levererat hela din beställning. 

Swish: Det ska swishas före beställda varor skickas.

Kontantbetalning: Varor levereras vid betalning

Frakt och leverans

Leveranstid Normal leveranstid är 1-5 arbetsdagar för lagerförda artiklar efter det att vi har mottagit din beställning.

Uppskattad leveranstid står angivit vid varje produkts detaljinformation.

Fraktkostnad

Fri frakt på ordrar över 1000 kr

Ordrar under 1000 kr har en fraktavgift på låga 99 kr 

Leveranssätt

Du kan välja att hämta dina varor på vårt utlämningsställe i Oskarström eller få de levererade via DHL till närmsta service point (Vanligtvis en kiosk eller mack i närheten av din hemleverans)

Alla försändelser skickas med DHL Service Point. Ange ditt mobiltelefonnummer i kassan så får du automatiskt ett SMS skickat till dig när paketet har kommit fram till ditt närmaste utlämningsställe.

Butiken i Oskarström

Vill du hämta dina varor i vår butik är du varmt välkommen att besöka oss. Du hittar oss på Bockalt Liljefors 413 313 92 Oskarström. OBS ! Glöm ej att förbeställa dina varor så att de finns hemma i butik

Transportskador

Om en vara från oskarstrommctjanst.se skadas i transport, oavsett om skadan är väl synlig eller dold, skall detta anmälas omgående till speditören

Kontakta DHL kundservice för att anmäla skadat eller saknat gods.

Outlösta paket

Löser du inte ut ditt paket är vi tvungna att debitera dig 300 kr för för att täcka frakt, returfrakt samt administration. Detta sker i form av en faktura till beställningsadressen.

Reklamationer och ångerrätt 

Öppet köp Du har full bytes- och returrätt (ångerrätt) i 60 dagar efter det att du mottagit varan om du inte är nöjd med din vara.
För att få lämna tillbaka en produkt måste den vara oanvänd (endast provad) samt att alla eventuella etiketter sitter kvar. Du ansvarar för varan tills dess att vi mottagit den. Vi betalar tillbaka hela produktsumman när vi mottagit returen, eventuellta fraktkostnader återbetalas ej vid ångerköp/öppetköp. Varor som återsänds mot postförskott eller efterkrav utlöses ej av oss.
Vid specialbeställningar gäller ej öppetköp. Exempel på specialbeställningar är t.ex stötdämpare som är anpassad för just din vikt eller varor som tillverkas när beställning görs så som tröjtryck eller dekaltryck med startnummer/namn.

Storleksbyten Kontakta oss alltid innan du skickar tillbaka varan/varorna. I mailet kan du också informera oss om vilken vara du vill byta till, så reserverar vi varan åt dig.
För att få byta en produkt måste den vara oanvänd (endast provad) samt att alla eventuella etiketter sitter kvar. Du ansvarar för varan tills dess att vi mottagit den. Vi betalar frakten för den vara du vill byta till, vi står även för returfrakt till oss. Varor som återsänds mot postförskott eller efterkrav utlöses ej av oss.
Storleksbyten gäller endast på kläder, skydd, hjälmar och övrig personlig utrustning.

Reklamation Stämmer din vara inte överens med beskrivningen, är den trasig eller är du på annat sätt missnöjd med ditt köp? Kontakta oss så kommer vi överens gemensamt om hur vi ska lösa det hela. Det är väldigt viktigt för oss att du känner dig nöjd med dina köpta varor. Vi ansvar inte för följdskador vid montering av felaktiga eller fellevererade varor. Kontrollera varan noga innan montering och kontakta kundtjänst vid misstänkt fel. Eventuell ersättning för felaktiga eller fellevererade varor är begränsad till varans inköpspris. 

Storleksbyten gäller ej när en vara säljs via outlet, detta beror oftast på att åtkomsten av övriga storlekar kan vara begränsad eller ha ett högre pris.

OBS! Vi kan endast ta emot returer som skickas som företagspaket. Returer som skickas till Service Point eller liknande hämtas EJ ut av Oskarström MC-Tjänst.
Vi erbjuder returfraktsedel - Kontakta kundtjänst så mailar eller postar vi en retursedel.
Returfrakt för vanliga paket upp till 25 kg kostar 129 kr
Returfrakt för paket mellan 25 och 35 kg kostar 249 kr
Returfrakt för paket över 35 kg kostar 699 kr

Har du fått en produkt utbytt men ej skickat tillbaka den felaktiga produkten förbehåller vi oss rätten att debitera dig för denna produkt.
Steg 1. Vi skickar en påminnelse, Steg 2. Vi skapar en order på saknad produkt. Steg 3. Vi skickar orderpåminnelse med 60 kr i avgift. Steg 4. Ärendet lämnas till Inkasso med en extra avgift på 180 kr
 

Fair Use

För att kunna hålla låga priser och erbjuda ett stort och brett sortiment för alla så erhåller sig Oskarström MC-Tjänst rätten att åberopa vår Fair Use klausul.

Beslutet tas automatisk via en algoritm som baseras på ett antal olika parametrar.
Hög returgrad, köp utan avsikt att behålla varorna, felaktigt påstått saknade varor i paket, ej uthämtade paket, felaktig returhantering är några exempel på parametrar som används.
Om din order bli flaggad har vi rätten att neka din nuvarande och framtida beställningar.

Övrigt

Säkerhet och behandling av kunduppgifter När du lägger din beställning hos oss uppger du dina personuppgifter såsom personnummer, namn, adress och telefonnummer. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja våra åtagandet gentemot dig. Vi dokumenterar även all kommunikation som vi har med dig via telefon eller e-post, detta för att tillhandahålla den service som du förväntar dig av oss.
oskarstrommctjanst.se kommer inte att lämna ut dina personuppgifter till tredje part.
Enligt personuppgiftslagen har du rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta i så fall vår kundservice.

Force Majeure

oskarstrommctjanst.se är befriat från påföljd för underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse enligt detta avtal, om underlåtenheten har sin grund i befriande omständighet enligt nedan och omständigheten förhindrar, försvårar eller försenar fullgörandet. Såsom befriande omständighet skall anses bl.a. myndighets åtgärd eller underlåtenhet, nytillkommen eller ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad, brand, översvämning, sabotage, olyckshändelse av större omfattning eller annan typ av naturkatastrof
I force majeure ingår myndighetsbeslut som påverkar marknad och produkter negativt, t. ex. restriktioner i indikation, varningstexter, försäljningsförbud etc, onormal nedgång i marknaden samt om bolaget utsätts för kriminell aktivitet som påverkar verksamheten.

Vid tvist

Vid eventuell tvist följer vi Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.